
Regulamin strony internetowej verniro.pl
§1 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego https://verniro.pl/ (dalej: Sklep), warunki zawierania umów sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu przy użyciu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania z innych usług świadczonych drogą elektroniczną, takich jak usługa newslettera.
- W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną niniejszy Regulamin stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż mebli oraz akcesoriów wyposażenia wnętrz i ogrodów. Wszystkie produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad i objęte gwarancją producenta lub sprzedawcy. Umowy sprzedaży zawierane są wyłącznie pomiędzy Kupującym a firmą "VERNIRO" Jakub Maciej, będącą właścicielem Sklepu internetowego. Sklep nie pełni funkcji platformy handlowej i nie umożliwia zawierania umów z innymi przedsiębiorcami lub osobami prywatnymi.
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Sprzedawcy – należy przez to rozumieć firmę "VERNIRO" Jakub Maciej, prowadzącą działalność gospodarczą pod adresem: Jankowy 16, 63-604 Baranów, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 6192052822, REGON: 387847742.
- Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy dostępny pod adresem https://verniro.pl/, za pośrednictwem którego Kupujący mogą nabywać Towary oferowane przez Sprzedawcę.
- Towarze – należy przez to rozumieć wszystkie produkty oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę w Sklepie.
- Kupującym – należy przez to rozumieć pełnoletnie osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym Kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną, korzystające ze Sklepu.
- Konsumencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej z przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Przedsiębiorcy indywidualnym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie, w jakim przepisy prawa powszechnie obowiązującego przyznają jej odpowiednie uprawnienia konsumenckie.
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827).
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą listownie na adres: Jankowy 16, 63-604 Baranów, drogą mailową pod adresem: biuro@verniro.pl, telefonicznie pod numerami 666-665-193 lub 666-665-194, a także za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej https://verniro.pl/ lub poprzez dane zamieszczone w zakładce „Kontakt”.
- Regulamin jest udostępniony na stronie internetowej Sklepu bezpłatnie, w sposób umożliwiający jego przeglądanie, pobranie, zapisanie oraz odtwarzanie w dowolnym momencie.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem: https://verniro.pl/
§2 Ogólne zasady korzystania ze Sklepu
- Wszelkie prawa do Sklepu, w tym jego domeny internetowej, nazwy, elementów graficznych, zdjęć oraz innych materiałów zamieszczonych na stronie, należą do Sprzedawcy. Kupujący może z nich korzystać wyłącznie w sposób zgodny z postanowieniami Regulaminu oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Sklep realizuje dostawy wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a umowy zawierane za jego pośrednictwem są sporządzane w języku polskim.
- Rejestracja konta w Sklepie nie jest konieczna do dokonywania zakupów, jednak ułatwia składanie kolejnych zamówień, śledzenie ich realizacji oraz przeglądanie historii zakupów. Konto można założyć na dwa sposoby: poprzez kliknięcie przycisku „Moje konto” na stronie głównej Sklepu i zarejestrowaniu nowego konta lub podczas składania zamówienia jako „Gość”. Podczas rejestracji wymagane jest podanie imienia, nazwiska oraz adresu e-mail Kupującego. Aby konto zostało aktywowane, konieczna jest akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności oraz potwierdzenie rejestracji zgodnie z instrukcją zawartą w wiadomości e-mail. Do momentu potwierdzenia, konto pozostaje nieaktywne. Kupujący jest zobowiązany do zachowania loginu i hasła w tajemnicy.
- Wszystkie ceny widoczne w Sklepie podane są w złotych polskich (PLN) i obejmują podatek VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Informacje dotyczące Towarów zamieszczone na stronie Sklepu, w tym tytuły, ich opisy, specyfikacje techniczne, właściwości użytkowe oraz ceny, mają charakter wyłącznie informacyjny i stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że wymiary mebli tapicerowanych prezentowane na stronie Sklepu podawane są w centymetrach i mogą różnić się o +/- 3 cm. Tolerancja ta wynika z charakterystyki mebli tapicerowanych, których obicie oraz wypełnienie mogą wpływać na dokładność pomiarów.
- Ze względu na techniczne ograniczenia związane z odwzorowaniem kolorów przez aparaty fotograficzne, ekrany komputerowe oraz urządzenia mobilne, a także różnice w profilach kolorystycznych tych urządzeń, warunkach oświetleniowych i właściwościach materiałów użytych do produkcji mebli, kolory prezentowane w Sklepie mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistych odcieni Towaru. Takie różnice nie wpływają na odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Konsumentów oraz osób fizycznych zawierających umowę związaną z ich działalnością gospodarczą, o ile umowa ta nie ma dla nich charakteru zawodowego. Jeśli różnica w odcieniu koloru wynika z naturalnych różnic produkcyjnych, takich jak użycie materiału z innej partii produkcyjnej (np. innego wałka tkaniny), Kupujący nie ma prawa do zwrotu Towaru na tej podstawie. Tego rodzaju rozbieżności są nieuniknione w procesie produkcji i nie stanowią wady Towaru. Producent zastrzega sobie równie prawo do wykonywania zmian konstrukcyjnych wykonywanych mebli, nie zmieniając jego ogólnego charakteru.
- Sklep wystawia dokumenty sprzedaży w postaci faktury VAT lub paragonu fiskalnego. Wystawiony dokument jest przesyłany w formacie PDF na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania zamówienia. Nazwa Towaru na fakturze VAT może różnić się od nazwy handlowej używanej w Sklepie i materiałach reklamowych.
- W przypadku naruszenia przez Kupującego przepisów prawa, postanowień Regulaminu lub zasad Polityki Prywatności, a także działań zakłócających funkcjonowanie Sklepu lub utrudniających korzystanie z niego innym użytkownikom, Sprzedawca ma prawo do zablokowania Kupującemu dostępu do Sklepu lub ograniczenia dostępu do określonych Towarów.
§3 Zasady składania zamówień
- Zamówienia na Towary dostępne w Sklepie można składać telefonicznie, drogą mailową lub online, za pośrednictwem strony internetowej https://verniro.pl/.
- Aby zamówienie mogło zostać zrealizowane, Kupujący musi poprawnie wypełnić formularz zamówienia dostępny na stronie Sklepu. Wymagane jest podanie wszystkich oznaczonych symbolem (*) danych, takich jak imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu oraz adres e-mail.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca potwierdzi jego złożenie. W ciągu 3 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia Sprzedawca prześle potwierdzenie na adres e-mail podany przez Kupującego. Przesłanie potwierdzenia przez Sprzedawcę równoznaczne jest z zawarciem umowy sprzedaży zamówionych Towarów.
- Kupujący nie ma możliwości modyfikacji zamówienia ani jego anulowania od momentu jego złożenia. W przypadku wyjątkowych sytuacji chęć zmiany można zgłosić telefonicznie lub na adres e-mail Sprzedawcy, jednak nie gwarantuje to uwzględnienia takiej prośby.
- Jeżeli potwierdzenie zamówienia nie jest możliwe z winy Kupującego, np. z powodu podania błędnych danych kontaktowych (numeru telefonu, adresu e-mail), zamówienie automatycznie wygasa po upływie 3 dni roboczych.
- Złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty jest wiążące i zobowiązuje Kupującego do odbioru oraz zapłaty za Towar, o ile Sprzedawca potwierdzi zamówienie w ciągu 3 dni roboczych.
- Kody rabatowe nie podlegają łączeniu.
- Produkty objęte promocją nie podlegają dodatkowym rabatom ani nie łączą się z kodami rabatowymi.
- Sprzedawca informuje, że ze względu na brak technicznej możliwości umieszczania numeru identyfikacyjnego nabywcy na paragonie za pomocą kasy fiskalnej, paragony będą wystawiane wyłącznie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Kupujący dokonujący zakupu w ramach działalności gospodarczej zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w momencie składania zamówienia, aby sprzedaż nie została zarejestrowana na kasie fiskalnej, lecz udokumentowana fakturą VAT zgodnie z art. 106b ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. Brak podania NIP podczas składania zamówienia skutkuje wystawieniem wyłącznie paragonu fiskalnego bez możliwości późniejszego uzyskania faktury VAT.
- Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, jeśli Kupujący nie dokona płatności w terminie 2 dni roboczych (nie dotyczy zamówień z opcją „za pobraniem”), jeśli zamówienie nie zostanie odebrane przy drugiej próbie dostawy lub gdy kontakt z Kupującym w celu dostarczenia Towaru okaże się niemożliwy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zgodnie z art. 492 Kodeksu cywilnego, może zostać przekazane Kupującemu drogą e-mailową w terminie 7 dni od upływu terminu płatności lub od bezskutecznej drugiej próby doręczenia.
§4 Czas realizacji zamówień
- W trosce o zadowolenie Kupujących Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Towary było dostarczonej jak najszybciej i w stanie nienaruszonym.
- Sprzedawca realizuje zamówienia indywidualnie, dlatego Towary nie są przechowywane w magazynie, a ich dostępność zależy od bieżącej produkcji.
- Przybliżony termin dostawy zamówionego Towaru podawany jest na karcie produktu i może się różnić w zależności od specyfiki zamówienia.
- Termin realizacji podawany na aukcjach ma charakter orientacyjny i jest określany w dniach roboczych. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia w produkcji wynikające z czynników takich jak święta, dni wolne od pracy, planowe urlopy pracowników oraz inne nieprzewidziane okoliczności.
- Obliczanie czasu dostawy zamówień:
- Jeśli Kupujący wybrał płatność przelewem na konto Sprzedawcy, czas dostawy liczony jest od dnia następującego po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku płatności „za pobraniem” termin dostawy liczy się od dnia następującego po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
- Jeśli Kupujący skorzystał z płatności ratalnej, wskazanej w § 6 ust. 2 Regulaminu, czas realizacji zamówienia rozpoczyna się od dnia następującego po zawarciu umowy kredytowej z bankiem.
- W przypadku wyboru innej formy płatności dostępnej w Sklepie, realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty i potwierdzeniu prawidłowego wykonania operacji.
- W przypadku Towarów, które nie znajdują się w magazynie Sprzedawcy, ich termin dostawy może ulec wydłużeniu do 30 dni roboczych, o czym Kupujący zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
§5 Dostawa
- Sklep dostarcza nabyte Towary wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa dla zamówień indywidualnych, takich jak narożniki, jest darmowa, natomiast dla pozostałych produktów obowiązuje standardowa opłata za transport podana w podsumowaniu zamówienia. Towary dostarczane są głównie transportem własnym, jednak w wyjątkowych sytuacjach Sprzedawca może skorzystać z usług zewnętrznej firmy transportowej.
- Dostawa realizowana jest na adres podany przez Kupującego podczas składania zamówienia i odbywa się wyłącznie w dni robocze oraz soboty, w godzinach od 6:00 do 22:00.
- Sklep realizuje zamówienia na Towary o różnym czasie dostępności. W przypadku zakupu kilku produktów w ramach jednej transakcji, dostawa całego zamówienia nastąpi zgodnie z najdłuższym przewidywanym terminem realizacji spośród zamówionych Towarów.
- Jeśli dostawa w ustalonym terminie okaże się niemożliwa, np. z powodu chwilowej niedostępności Towaru, Sprzedawca poinformuje Kupującego drogą e-mailową o nowym przewidywanym terminie dostawy.
- Sprzedawca nie oferuje możliwości dostawy Towaru w konkretnym dniu i godzinie wskazanych przez Kupującego. Dostawa jest jednak awizowana z wyprzedzeniem 2-3 dni przed planowanym terminem za pośrednictwem wiadomości e-mail. W awizacji podany zostaje dzień oraz przedział godzinowy dostawy.
- W przypadku nieodebrania Towaru przez Klienta przy pierwszej potwierdzonej dostawie, koszty ponownej dostawy obciążają Klienta.
- UWAGA! Dostawa Towaru nie obejmuje jego wniesienia do mieszkania. Towar jest rozładowywany z samochodu dostawczego i przekazywany Kupującemu w pobliżu miejsca dostawy. Ze względu na gabaryty niektórych produktów Kupujący powinien zapewnić odpowiednią liczbę osób do wniesienia Towaru do miejsca przeznaczenia.
- Przy odbiorze Towaru sporządzany jest protokół oraz wykonywana dokumentacja zdjęciowa dostarczonego Towaru. W protokole odnotowywane są ewentualne uwagi dotyczące uszkodzeń opakowania zewnętrznego lub samego Towaru.
- Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia dostarczonego Towaru w sposób odpowiedni dla tego rodzaju przesyłek przed podpisaniem protokołu odbioru. W przypadku uszkodzenia opakowania zewnętrznego Kupujący ma prawo zażądać rozpakowania Towaru w obecności dostawcy oraz odnotowania ewentualnych uszkodzeń w protokole dostawy. Kupujący ma również prawo odmówić przyjęcia Towaru, jeśli stwierdzi jego uszkodzenie. Niedopełnienie powyższych czynności nie wyklucza możliwości złożenia reklamacji w późniejszym terminie, jednak może utrudnić jej rozpatrzenie.
- Jeśli Towar jest personalizowany przez klienta, wykonany na indywidualne zamówienie, i nie został opłacony, a Kupujący nie odbierze go przy drugiej próbie dostawy, Sprzedający ma prawo dochodzić zapłaty za towar na drodze sądowej.
§6 Formy płatności
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- Kupujący, dokonując zakupu w Sklepie, ma możliwość wyboru jednej z dostępnych form płatności:
- Płatność za pobraniem - opłata regulowana gotówką u dostawcy przy odbiorze Towaru.
- Płatność przez Przelewy24 – szybkie płatności online.
- Płatność BLIK – dostępna w wybranych bankach, realizowana kodem BLIK.
- Płatność przez Google Pay – możliwość płatności telefonem oraz w aplikacjach.
- Płatność przez Apple Pay - szybka płatność online dostępna dla użytkowników urządzeń Apple.
- Płatność przez PayPo – opcja płatności odroczonej.
- Płatność przez Comfino – wygodny system ratalny (5, 10 i 20 rat 0%)
- Płatność przez mBank mRaty – oprocentowane raty oferowane przez mBank.
- Płatność przelew na konto Sprzedawcy - Kupujący dokonuje tradycyjnego przelewu bankowego na rachunek Sprzedawcy. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty.
- Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic.
- Sprzedawca oświadcza, że na podstawie umów zawartych z mBank mRaty, Przelewy24 oraz PayPo jest upoważniony do wykonywania czynności prawnych związanych z zawarciem i zmianą umów kredytowych na zakup Towarów i usług.
Dane Sprzedawcy do przelewu to:
„VERNIRO” Jakub Maciej
Jankowy 16, 63-604 Baranów
Santander Bank Polska
30 1090 1144 0000 0001 4743 0169
§7 Reklamacje
Uprawnienia Kupujących będących Konsumentami
- Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży, który istniał w momencie dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy.
- Towar uznaje się za zgodny z umową, jeśli spełnia następujące kryteria:
- odpowiada opisowi, rodzajowi, ilości, jakości, kompletności oraz funkcjonalności określonym w umowie,
- jest przydatny do szczególnego celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który został przez Sprzedawcę zaakceptowany.
- Dodatkowo, aby Towar został uznany za zgodny z umową, musi spełniać następujące warunki:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towarów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych oraz dobrych praktyk,
- posiadać cechy, trwałość i bezpieczeństwo typowe dla Towaru tego rodzaju oraz odpowiadać ilości, jakiej Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu – w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie miał wiedzy o danym publicznym zapewnieniu i nie mógł o nim rozsądnie wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane w taki sam sposób, w jaki zostało złożone,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy,
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których Konsument może rozsądnie oczekiwać,
- odpowiadać jakościowo próbce lub wzorowi udostępnionemu Konsumentowi przed zawarciem umowy oraz spełniać opis takiej próbki lub wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 3, jeśli Konsument został najpóźniej w chwili zawarcia umowy wyraźnie poinformowany o tym, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
- Sprzedawca ponosi natomiast odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z jego niewłaściwego zamontowania, jeśli:
- montaż został przeprowadzony przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność,
- niewłaściwy montaż dokonany przez Konsumenta wynikał z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru zamiast jego naprawy lub przeprowadzić naprawę zamiast wymiany, jeśli sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy do zrealizowania lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub generowałyby nadmierne koszty, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca zobowiązuje się do określenie sposobu rozwiązania reklamacji w terminie nie późniejszym niż 14 dni oraz przeprowadzenia naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od momentu otrzymania zgłoszenia o braku zgodności z umową (nie dłuższym niż 30 dni), tak aby nie powodować nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Przy określaniu terminu realizacji uwzględnia się specyfikę Towaru oraz cel, w jakim został on zakupiony przez Konsumenta.
- Wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą, w tym opłaty za przesyłkę, transport, robociznę i materiały, pokrywa Sprzedawca.
- Konsument zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie. Odbiór Towaru odbywa się na koszt Sprzedawcy.
- Konsument nie ponosi żadnych opłat za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony na nowy.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy w następujących przypadkach:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową,
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową, mimo że był do tego zobowiązany,
- mimo podjętej próby naprawy lub wymiany, Towar nadal pozostaje niezgodny z umową,
- brak zgodności jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena powinna pozostawać w proporcji do ceny wynikającej z umowy, odpowiadającej stosunkowi wartości Towaru niezgodnego z umową do wartości Towaru zgodnego z umową. Zwrot należnej kwoty w wyniku skorzystania z prawa do obniżenia ceny następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeśli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
- Jeśli brak zgodności dotyczy tylko niektórych Towarów dostarczonych w ramach zamówienia, Konsument może odstąpić od umowy wyłącznie w odniesieniu do tych Towarów.
- W przypadku odstąpienia od umowy Konsument jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu Towaru Sprzedawcy, a koszt zwrotu pokrywa Sprzedawca. Zwrot ceny następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od momentu otrzymania zwróconego Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu środków przy użyciu tego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inną metodę zwrotu, która nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
- Osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, ma prawo do reklamacji Towaru na zasadach niezgodności Towaru z umową, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta. W takim przypadku postanowienia ust. 1-19 stosuje się odpowiednio.
Uprawnienia Kupujących nie będących Konsumentami
- Kupującym, którzy nie są Konsumentami ani osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, jeśli umowa ta nie ma dla nich charakteru zawodowego, przysługuje prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi za wady fizyczne Towaru, zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, z wyłączeniem postanowień szczególnych.
- Jeżeli Towar zakupiony za pośrednictwem Sklepu posiada wady, Kupujący ma prawo złożyć reklamację do Sprzedawcy. Reklamacji nie podlegają jednak wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania Towaru przez Kupującego.
Tryb składania reklamacji
- Kupujący może złożyć reklamację na jeden z poniższych sposobów wypełniając formularz reklamacyjny:
- Osobiście – w siedzibie Sprzedawcy pod adresem: Jankowy 16, 63-604 Baranów.
- Pocztą – wysyłając zgłoszenie na adres korespondencyjny: Jankowy 16, 63-604 Baranów, z dołączonym formularzem reklamacyjnym lub w innej formie zawierającej podstawowe informacje wskazane w ust. 24.
- E-mailowo – przesyłając zgłoszenie na adres: biuro@verniro.pl.
- Reklamacja powinna zawierać dane Kupującego, w tym imię, nazwisko oraz dane kontaktowe, takie jak adres korespondencyjny i numer telefonu, a także adres dostawy, pod którym znajduje się reklamowany Towar. Niezbędne jest również wskazanie reklamowanego Towaru, daty jego wypełnienia reklamacji, opisu zgłaszanych wad oraz określenie żądania w ramach reklamacji. Dodatkowo zgłoszenie powinno zawierać dokumentację zdjęciową lub nagranie obrazujące wadę Towaru. Jeśli podane informacje okażą się niewystarczające, Sprzedawca zwróci się do Kupującego o ich uzupełnienie przed rozpatrzeniem reklamacji. Dołączenie kopii paragonu, faktury lub innego dowodu zakupu nie jest obowiązkowe, jednak może przyspieszyć proces rozpatrywania reklamacji.
- Odesłanie Towaru na koszt Sprzedawcy lub jego odbiór przez Sprzedawcę następuje dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, chyba że konieczne jest wcześniejsze sprawdzenie Towaru w trakcie procesu reklamacyjnego.
- Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację jest przesyłana na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu reklamacji, a jeśli nie został on wskazany – na adres e-mail użyty podczas zakupu reklamowanego Towaru.
- W przypadku uznania reklamacji i konieczności naprawy lub wymiany Towaru na nowy, Kupujący powinien w miarę możliwości zapakować Towar wraz z pełnym wyposażeniem dodatkowym otrzymanym przy zakupie, a następnie powiadomić Sprzedawcę, aby umożliwić jego odbiór. Odbiór Towaru odbywa się zgodnie z zasadami awizacji, analogicznie do procesu dostawy (zob. § 5 ust. 5 Regulaminu).
- Sprzedawca przypomina, że Kupujący będący Konsumentem ma prawo zwrócić się o pomoc w sprawie reklamacji do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Praw Konsumentów.
§8 Gwarancja
- Wszystkie Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu są objęte 24 miesięczną gwarancją jakości Sprzedawcy. Termin gwarancji liczony jest od daty wydania Towaru Kupującemu.
- W przypadku ujawnienia wad fizycznych Towaru w okresie gwarancji, Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy lub wymiany Towaru. Jeśli jednak Kupujący nie określi, z którego uprawnienia chce skorzystać, decyzję o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji gwarancyjnej podejmuje Sprzedawca.
- Naprawa lub wymiana Towaru następuje w rozsądnym czasie od złożenia reklamacji gwarancyjnej, jednak nie dłuższym niż 30 dni. Proces ten odbywa się bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, z uwzględnieniem specyfiki Towaru oraz celu, w jakim został on zakupiony.
- Jeżeli wybrany przez Kupującego sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z umową jest niemożliwy do zrealizowania lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy, może on zamiast naprawy dokonać wymiany Towaru albo zamiast wymiany – przeprowadzić naprawę.
- Jeżeli naprawa lub wymiana Towaru na nowy jest niemożliwa albo wiązałaby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową i w takim przypadku zwróci Kupującemu zapłaconą cenę za Towar.
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie istotne okoliczności, w tym znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz niedogodności, jakie mogłyby wyniknąć dla Kupującego w przypadku zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- W sytuacji, gdy Kupujący zgłosi wadę Towaru w ramach gwarancji, Sprzedawca odbierze Towar na własny koszt lub dokona jego naprawy w miejscu, w którym się znajduje. Wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą pokrywa Sprzedawca.
- Kupujący nie jest zobowiązany do ponoszenia żadnych opłat za zwykłe korzystanie z Towaru, który został wymieniony na nowy.
- Zgłoszenia wady fizycznej Towaru w ramach gwarancji należy dokonać w terminie 14 dni od momentu jej wykrycia. Reklamację można złożyć za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie Sklepu, pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany na wstępie Regulaminu lub osobiście w siedzibie Sprzedawcy.Zgłoszenie powinno zawierać dane Kupującego, w tym imię, nazwisko oraz dane kontaktowe, takie jak adres korespondencyjny i numer telefonu, a także adres dostawy, pod którym znajduje się reklamowany Towar. Konieczne jest również podanie numeru zamówienia lub dowodu zakupu oraz szczegółowy opis zgłaszanych wad wraz z informacją, że reklamacja składana jest w ramach gwarancji.
- Udzielenie przez Sprzedawcę gwarancji na Towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. Dotyczy to zarówno Konsumentów, jak i osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla nich charakteru zawodowego, określonego na podstawie przedmiotu działalności widniejącego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu gwarancji dotyczy wyłącznie wad produkcyjnych lub materiałowych Towaru, które ujawnią się w ciągu 2 lat od jego wydania Kupującemu. Gwarancja obowiązuje pod warunkiem, że Towar był użytkowany zgodnie z jego przeznaczeniem oraz, jeśli była dołączona, zgodnie z instrukcją obsługi, a także podlegał odpowiedniej konserwacji. Gwarancja nie obejmuje Towaru, który został poddany demontażowi lub modyfikacjom.
§9 Odstąpienie od umowy – prawo zastrzeżone dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców indywidualnych
- Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku Towarów wyprodukowanych według specyfikacji podanej przez Kupującego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Produkty oferowane w Sklepie, które są wykonywane na indywidualne zamówienie Kupującego, podlegają wyłączeniu z prawa do zwrotu. Oznacza to, że po złożeniu zamówienia i jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę, Kupujący nie może odstąpić od umowy ani dokonać zwrotu Towaru, chyba że dostarczony produkt jest wadliwy lub niezgodny z umową, co podlega procedurze reklamacyjnej zgodnie z §7 Regulaminu. Do produktów wykonanych na indywidualne zamówienie zaliczają się Towary, w których Klient dokonał personalizacji, wybierając rodzaj tkaniny, kolor, a w przypadku narożników – stronę narożnika.
- Zgodnie z art. 27 oraz art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Kupujący będący Konsumentem oraz Kupujący będący osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, mają prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy do Sprzedawcy wskazanych w ust. 9 oraz kosztów określonych w ust. 7. Szczegółowe zasady dotyczące prawa odstąpienia od umowy dla tych dwóch kategorii Kupujących określa §9 Regulaminu.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w momencie objęcia Towaru w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią. W przypadku umowy obejmującej wiele Towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach, termin ten liczony jest od dnia, w którym Kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia objęła w posiadanie ostatni Towar, partię lub część zamówienia.
- Aby odstąpić od umowy, Kupujący musi złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać sporządzone na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, na wzorze udostępnionym przez Sprzedawcę jako załącznik nr 2 do Regulaminu lub w innej jednoznacznej formie wyrażającej wolę odstąpienia od umowy.
- Do zachowania prawa do odstąpienia od umowy wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu. Oświadczenie można przesłać do Sprzedawcy pocztą na adres korespondencyjny: Jankowy 16, 63-604 Baranów, lub mailowo na adres: biuro@verniro.pl.
- W przypadku odstąpienia od umowy na powyższych zasadach, Sprzedawca zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8 poniżej.
- Jeśli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Ponieważ dostawa jest darmowa, w przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca nie zwraca Kupującemu kosztów dostawy.
- Kupujący jest zobowiązany zwrócić Towar Sprzedawcy nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował odbiór Towaru we własnym zakresie. Do zachowania terminu wystarczy nadanie przesyłki przed jego upływem na adres: Jankowy 16, 63-604 Baranów. Zwracany Towar powinien być bezpiecznie zapakowany, a na przesyłce w widocznym miejscu należy umieścić oznaczenie „ZWROT”.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym również koszty zwrotu rzeczy, których nie można odesłać w zwykłym trybie pocztowym. Sprzedawca nie oferuje ani bezpłatnej, ani płatnej usługi transportowej w przypadku zwrotu Towaru. W Sklepie dostępne są Towary gabarytowe, które ze względu na swoje wymiary i wagę mogą wymagać specjalistycznego transportu, co może wiązać się z wysokimi kosztami zwrotu, nawet sięgającymi kilkuset złotych. Dokładne koszty zwrotu zależą od wymiarów i wagi Towaru, a orientacyjne cenniki można znaleźć na stronach przewoźników specjalizujących się w tego typu przesyłkach. Sposób odesłania Towaru oraz wybór przewoźnika należą do Kupującego, który zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia Towaru na czas transportu oraz pokrycia kosztów zwrotu. W celu usprawnienia procesu zwrotu zaleca się poinformowanie Sprzedawcy o planowanej dacie odesłania Towaru oraz nazwie przewoźnika, a także dołączenie wypełnionego formularza zwrotu lub innej informacji umożliwiającej identyfikację przesyłki. Kupujący może również przesłać Sprzedawcy dokumentację zdjęciową zwracanego Towaru w celu udokumentowania jego stanu przed wysyłką, co może pomóc w uniknięciu ewentualnych sporów w przypadku uszkodzenia Towaru podczas transportu. Przesłanie zdjęć nie jest jednak warunkiem dokonania zwrotu.
- Zwrot środków na rzecz Kupującego nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu. W każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych kosztów w związku ze zwrotem opłat.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości Towaru, jeśli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Ponadto odpowiada za ewentualne uszkodzenia powstałe podczas transportu zwracanego Towaru do Sklepu, jeśli wynikają one z niewłaściwego zabezpieczenia Towaru na czas przewozu przez wybranego przez niego przewoźnika.
§10 Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Sklep jest administrowany przez Sprzedawcę.
- Za pośrednictwem Sklepu świadczone są usługi elektroniczne, które umożliwiają przeglądanie i odtwarzanie zawartości Sklepu, rejestrację oraz składanie zamówień zarówno jako zarejestrowany użytkownik, jak i jako gość (bez rejestracji), subskrypcję Newslettera, a także korzystanie z dodatkowych funkcji, takich jak powiadomienie o dostępności, dodanie Towaru do listy życzeń oraz możliwość oceny zakupionych Towarów. Korzystanie z tych usług jest bezpłatne.
- Newsletter to usługa świadczona drogą elektroniczną, polegająca na przesyłaniu Kupującemu cyklicznych informacji o aktualnych promocjach oraz Towarach dostępnych w Sklepie. Newsletter jest wysyłany w formie wiadomości e-mail wyłącznie za zgodą Kupującego na podany przez niego adres mailowy. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji, klikając w link zamieszczony w otrzymanej wiadomości lub kontaktując się ze Sprzedawcą.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą dokonania rejestracji w Sklepie i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego w przypadku Kupujących zarejestrowanych. Dla Kupujących niezarejestrowanych umowa zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania ze Sklepu i jego funkcjonalności, przy czym niektóre usługi mogą wymagać podania adresu e-mail. W przypadku usługi Newslettera umowa zostaje zawarta poprzez zaznaczenie opcji „Zapisz się do Newslettera” lub poprzez podanie adresu e-mail na stronie głównej Sklepu przez niezarejestrowanych Kupujących i potwierdzenie rejestracji za pomocą otrzymanego linku.
- Rejestracja w Sklepie i utworzenie Konta umożliwia Kupującemu korzystanie z dodatkowych funkcjonalności niedostępnych dla niezarejestrowanych użytkowników. Zarejestrowany Kupujący ma dostęp do historii i szczegółów swoich zamówień, informacji o przysługujących rabatach oraz wysyłanych powiadomieniach, a także może w wygodny sposób aktualizować swoje dane podane podczas rejestracji.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony. Kupujący ma prawo do jej rozwiązania w dowolnym momencie, bez podawania przyczyny i ze skutkiem natychmiastowym. W tym celu wystarczy zaprzestać korzystania ze Sklepu, a jeśli Kupujący posiada zarejestrowane konto lub subskrybuje Newsletter, powinien wysłać wiadomość e-mail na adres biuro@verniro.pl z prośbą o usunięcie konta lub rezygnację z otrzymywania Newslettera. Możliwe jest także skorzystanie z opcji wypisania się z subskrypcji, dostępnej w otrzymanej wiadomości Newslettera.
- Rozwiązanie przez Kupującego umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nie wpływa na ważność umów kupna Towarów zawartych za pośrednictwem Sklepu.
- Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu obejmują urządzenie z dostępem do Internetu, zainstalowaną i zaktualizowaną wersję przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript oraz plików cookies, a także aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu to 1024x768 pikseli.
- W przypadku naruszenia przez Kupującego przepisów prawa, postanowień Regulaminu lub zasad Polityki Prywatności, a także działań utrudniających funkcjonowanie Sklepu lub będących uciążliwymi dla innych Kupujących, Sprzedawca ma prawo pozbawić Kupującego dostępu do Sklepu lub ograniczyć możliwość korzystania z niektórych jego funkcjonalności.
- Sprzedawca informuje, że Sklep wykorzystuje pliki cookies do gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Kupujących. Pliki te umożliwiają m.in. zapamiętanie danych logowania, utrzymanie rozpoczętych sesji, analizowanie statystyk oglądalności materiałów zamieszczonych w Sklepie oraz badanie preferencji Kupujących. Szczegółowe zasady przetwarzania plików cookies określa Polityka Prywatności.
- Wszelkie reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, funkcjonowania Sklepu oraz zgłoszenia naruszeń Regulaminu należy kierować na adres e-mail: biuro@verniro.pl lub listownie na adres Sprzedawcy: „VERNIRO” Jakub Maciej, Jankowy 16, 63-604 Baranów.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres podany przez Kupującego w zgłoszeniu. Jeśli podane dane lub informacje okażą się niewystarczające, Sprzedawca przed rozpatrzeniem reklamacji zwróci się do Kupującego o ich uzupełnienie w określonym zakresie.
- Sprzedawca, w miarę swoich możliwości, zapewnia ochronę przesyłanych treści cyfrowych i danych poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, takich jak szyfrowanie SSL, hasła dostępu czy programy antywirusowe, aby zabezpieczyć je przed dostępem osób nieupoważnionych. Jednocześnie Sprzedawca zwraca uwagę, że korzystanie z Internetu oraz usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z ryzykiem przedostania się do systemu teleinformatycznego Kupującego szkodliwego oprogramowania lub nieuprawnionego uzyskania dostępu do jego danych przez osoby trzecie. W celu minimalizacji tych zagrożeń Kupujący zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia swoich danych, w szczególności do nieudostępniania loginu i hasła osobom trzecim oraz stosowania zabezpieczeń technicznych, takich jak aktualne oprogramowanie antywirusowe.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Sklepu wynikające z działania siły wyższej, awarii łączy internetowych lub sprzętu nienależącego do Sprzedawcy, a także za problemy spowodowane niedozwoloną ingerencją Kupujących.
- Sklep jest dostępny dla Kupujących przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, jednak ze względu na ograniczenia techniczne Sprzedawca nie gwarantuje jego stałej dostępności. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak dostępu do Sklepu wynikający z prac konserwacyjnych, wdrażania ulepszeń lub wprowadzania zmian na stronie. W miarę możliwości Sprzedawca będzie informował o planowanych przerwach technicznych i ich przewidywanym czasie trwania poprzez zamieszczanie odpowiednich komunikatów na stronie Sklepu.
Publikowanie opinii (ocen) o nabytych Towarach w Sklepie
- Sklep umożliwia Użytkownikom zamieszczanie indywidualnych i subiektywnych recenzji dotyczących oferowanych Towarów. Opinie mogą dodawać zarówno zarejestrowani, jak i niezarejestrowani Użytkownicy Sklepu, pod warunkiem że dokonali zakupu recenzowanego Towaru.
- Złożenie opinii jest możliwe bezpośrednio w Sklepie na stronie zakupionego Towaru lub poprzez link wysłany na adres e-mail Użytkownika po upływie 14 dni od otrzymania Towaru, prowadzący do centralnej platformy zbierania ocen. Niezależnie od sposobu złożenia, opinia zostaje opublikowana na stronie zakupionego Towaru.
- Sprzedawca weryfikuje, czy publikowane opinie pochodzą od Kupujących, którzy faktycznie nabyli Towar w Sklepie, poprzez zestawienie podanego przy publikacji oceny adresu e-mail i numeru referencyjnego zamówienia z systemem sprzedażowym.
- Sprzedawca publikuje wszystkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, pod warunkiem że są zgodne z prawem oraz Regulaminem. Sprzedawca nie zamieszcza opinii sponsorowanych. Ocena Towaru, wyrażona w postaci liczby gwiazdek, stanowi średnią wyliczoną na podstawie wszystkich ocen Użytkowników, zarówno zweryfikowanych jako pochodzące od Kupujących, którzy dokonali zakupu w Sklepie, jak i niezweryfikowanych. Wszystkie oceny mają jednakową wagę przy obliczaniu średniej. Średnia nie uwzględnia opinii, których publikacji odmówiono lub które zostały usunięte jako niedopuszczalne zgodnie z ust. 21 Regulaminu.
- W celu opublikowania recenzji Użytkownik zobowiązany jest podać imię lub pseudonim, który pozostaje niewidoczny dla innych Użytkowników Sklepu i służy wyłącznie do weryfikacji zakupu ocenianego Towaru oraz do kontaktu w przypadku usunięcia opinii. Ponadto wymagane jest podanie treści opinii.
- Zabronione jest zamieszczanie lub dostarczanie przez Kupujących za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym, w tym treści naruszających przepisy prawa, dobra osobiste lub inne prawa osób trzecich. Niedopuszczalne jest również podejmowanie działań mogących destabilizować lub zakłócać funkcjonowanie Sklepu bądź utrudniać dostęp do niego Sprzedawcy lub innym Kupującym. Kupujący nie może zamieszczać w Sklepie opinii, które w szczególności:
- Promują działalność konkurencyjną wobec Sklepu, w tym reklamują inne podmioty oferujące podobne produkty lub usługi.
- Mają charakter reklamowy, marketingowy, promocyjny lub zawierają oferty sprzedaży produktów lub usług.
- Zawierają linki, hiperłącza bądź inne odniesienia do stron internetowych niezwiązanych ze Sklepem.
- Nawołują do nienawiści lub aprobują treści dyskryminujące ze względu na narodowość, rasę, pochodzenie etniczne, płeć, orientację seksualną czy wyznanie.
- Znieważają, pomawiają lub propagują treści obraźliwe wobec osób, grup społecznych, narodowości lub mniejszości.
- Zachęcają do działań niezgodnych z prawem, wspierają je bądź aprobują, w tym nawołują do przemocy, łamania przepisów prawa czy propagowania systemów totalitarnych.
- Zawierają treści ksenofobiczne, szowinistyczne, nietolerancyjne lub inne, które mogą naruszać zasady współżycia społecznego i dobre obyczaje.
- Wykorzystują wulgaryzmy lub treści uznawane powszechnie za obraźliwe.
- Naruszają dobra osobiste innych osób, w tym obrażają uczucia religijne lub godność ludzką.
- Są sprzeczne z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz ogólnie przyjętymi normami etycznymi.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia opinii niespełniających powyższych zasad.
- Opinie są publikowane po uprzedniej weryfikacji przez Sprzedawcę pod kątem zgodności ich treści z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami określonymi w Regulaminie. Decyzja o publikacji lub odrzuceniu opinii podejmowana jest w terminie do 30 dni roboczych od momentu jej przesłania przez Użytkownika.
- Niezależnie od wewnętrznej weryfikacji przeprowadzanej przez Sprzedawcę, każdy Użytkownik Sklepu, który uzna, że opublikowany komentarz narusza przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu, ma prawo zgłosić ten fakt Sprzedawcy. Zgłoszenia można dokonać na adres mailowy biuro@verniro.pl.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika dokonującego zgłoszenia, Sprzedawca niezwłocznie przesyła potwierdzenie jego otrzymania.
- Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści komentarza, którego dotyczy zgłoszenie, w terminie do 14 dni.
- Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu treści komentarza, uniemożliwieniu dostępu do zgłoszonej treści, ograniczeniu widoczności zgłoszonej treści, uniemożliwieniu dalszego korzystania z usługi, zawieszeniu lub zamknięciu konta, lub na pozostawieniu treści komentarza na stronie internetowej Sklepu.
- Użytkownik Sklepu może odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania uzasadnienia decyzji Sprzedawcy.
- W przypadku uznania zgłoszenia za zasadne, Sprzedawca poinformuje Użytkownika odpowiedzialnego za treść komentarza o podjętej decyzji, o ile posiada jego elektroniczne dane kontaktowe. Informacja ta będzie zawierała uzasadnienie decyzji. Użytkownik ma prawo do złożenia odwołania w terminie 14 dni od dnia otrzymania uzasadnienia decyzji Sprzedawcy.
- Odwołanie Użytkownika Sklepu dotyczące rozpatrzenia zgłoszenia, jak również odwołanie Użytkownika odpowiedzialnego za treść komentarza, złożone w sytuacji opisanej w punkcie 9 powyżej, powinno zawierać szczegółowe i wyczerpujące uzasadnienie.
- Sprzedawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia zarówno w ramach własnej kontroli (inicjowanej bez zgłoszenia Użytkownika), jak i te zgłaszane przez Użytkowników. Decyzje dotyczące zgłoszonych treści podejmowane są terminowo, rzetelnie, obiektywnie oraz z zachowaniem należytej staranności. Ocena komentarzy nie jest przeprowadzana automatycznie przez algorytm – każdy komentarz, zgłoszenie oraz odwołanie od decyzji Sprzedawcy jest analizowane indywidualnie przez człowieka.
§11 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Jednak w przypadku umów zawieranych z Kupującymi, którzy nie są Konsumentami ani Przedsiębiorcami indywidualnymi, odpowiedzialność Sprzedawcy ogranicza się wyłącznie do przypadków umyślnego wyrządzenia szkody i obejmuje jedynie rzeczywiście poniesione straty.
- Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją Europejską oraz Radą Usług Cyfrowych w sprawach dotyczących regulacji wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych). Kontakt w tych sprawach jest możliwy pod adresem e-mail: biuro@verniro.pl.
- Do bezpośredniej i szybkiej komunikacji użytkownika Sklepu ze Sprzedawcą służy adres mailowy biuro@verniro.pl.
- Komunikacja poprzez punkty kontaktowe jest prowadzona w języku polskim.
- Sprzedawca nie jest stroną Kodeksu dobrych praktyk
- Sprzedawca informuje, że w przypadku sporów wynikających z umowy sprzedaży Towarów zawartych za pośrednictwem Sklepu, Kupujący będący Konsumentem, oprócz możliwości wniesienia pozwu do sądu powszechnego, ma prawo skorzystać z pozasądowych metod dochodzenia roszczeń.
- Kupujący może skorzystać ze stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, których dane kontaktowe dostępne są na stronie www.uokik.gov.pl. Sądy te rozpatrują spory cywilnoprawne między Konsumentami a przedsiębiorcami wynikające z umowy sprzedaży lub świadczenia usług, przy czym konieczna jest zgoda obu stron sporu oraz wyczerpanie trybu reklamacyjnego. Kupujący może również skorzystać z mediacji prowadzonych przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej. Mediacja może zostać wszczęta na wniosek Konsumenta lub z urzędu i jest bezpłatna, z wyjątkiem ewentualnych kosztów opinii zleconych rzeczoznawcom. Celem mediacji jest polubowne zakończenie sporu poprzez przedstawienie stronom aktualnego stanu sprawy i propozycji ugodowego rozwiązania.
- Dodatkowo Kupujący ma możliwość skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami a przedsiębiorcami (platforma ODR), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers
- Kupujący ma również prawo skorzystać z bezpłatnych porad udzielanych przez organizacje konsumenckie, takie jak Federacja Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl) oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (www.konsumenci.org).
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 grudnia 2024 r. i ma zastosowanie do wszystkich umów zawartych po jego wejściu w życie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Do pobrania
Formularz reklamacyjny: pobierz
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość: pobierz
Formularza zwrotu towaru: pobierz